30 mars 2009

Hemma från en supermysig helg i Dublin

Kom hem från en helt fantastisk Dublinhelg ikväll och även om jag är trött som ett får så är jag så himla nöjd med helgen. Åkte med pojkvän, syster + sambo och mamma och pappa. Helgen har inneburit sköna sängar på lyxigt hotell och fantastisk frukostbuffé, promenader i mysiga miljöer, mat på unika jättebra restauranger, en massa gott rosévin, jättebra shopping och bara så härligt gästvänliga o trevliga irländare!

Jag har VERKLIGEN inte räknat points - o jisses, vad jag har njutit, ätit precis vad jag har velat o känt för utan att bry mig. Alls. Redan på frukostbuffén kom jag nog över dagens intag! Inte en grov brödskiva så långt ögat nådde, scones och vitt bröd enbart (vilket ju va supersmarrigt!!), däremot mycket frukt - lyxigt med färska jordgubbar, ananas, tre sorters melon och olika bär med valnötter och russin. Inga pannkakor som jag hoppats på men det kanske va bra ändå ;-)

Jag är ordentligt svullen om magen och jag blir inte förvånad om vågen är på 83 och nåt imorgon - men jag vet att med bara några dagar med rätt mat så ordnar det upp sig nåt kilo och sen får jag kämpa på för att bli av med allt innan fredag när det är min vägdag igen. Min mage har bråkat med mig hela helgen, där ser man vad fiber gör... eller brist på i det här fallet. Så jag ser fram emot att sätta igång redan imorgon, bra mat och promenader (tills naprapaten tillåter träning igen).

Är ju med i en vikttävling - jag får räkna morgondagens vikt som start eftersom jag vaknade i Dublin utan våg idag. Superkul med kommentarer från er andra i mitt lag - självklart ska vi "tjockisar" kämpa på som bara den, peppa varandra och slå dom där "fettona" så det smäller om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar