24 mars 2009

Oh sweet decadence!

Ja, min perfekta vecka (efter fredagens vägning) började ju kanske inte direkt perfekt... Fredagen gick jättebra men lördagen innebar one to many glas vin helt enkelt. Och popcorn. Men det var ändå inte lördagen som förrådde mig - utan baksmällan. Jag kan äta oavbrutet när jag är bakis. Och det gjorde jag nästan. Eller nä, men jag åt nog ett par, tre dagsransoner points i alla fall...

Det började med söndagsbrunch på Debaser. Oh. My. God. Har ni inte testat (ni som bor i Malmö, Sthlm vet jag inget om) så gör det för guds skull - serveras 11-15 för 129 kr och är värd varenda krona (om det är värt utsvävningen är ju upp till var och en...) Men ni bör ha sparat points i ungefär en månad, så gott det är... Maten va helt sagolik, godaste hummus ever, bröd, ostar, korv, ägg, bacon, idahopotatis, feta&rödbetsröra - you name it. MEN sen kom pannkakorna. Amerikanska. Så otroligt otroligt goda. (stavas SMÖÖÖÖR!) med äpple&kanelsirap, grädde o sylt - och brownies med nötter i. Ja, så där rann det iväg... Tappar helt besinningen och kan inte begränsa mig - drack nog dessutom 5 glas äpplejuice (konstigt man är så törstig dagen efter...) vilket smäller pretty högt i points det med, men som sagt - vaddå begränsa sig!?

Mätt som en smock när vi gick därifrån men lyckades ändå (visserligen 8 timmar senare) smälla i mig pojkvännens lyxiga carbonara med färsk pasta o parmesan i öööverflöd. Och - därefter flamberade bananer med lättglass. Helt ok egentligen för jag gillade inte bananerna så mkt, smakade ju rom (blääää) och lättglass är ju okej. Fast kanske inte efter övriga ovan nämna intag... Men ändå.

Vågen igår måndag - 82,2. Aj aj. Så igår blev det soppa och soppa, gröt, keso o frukt typ. Och Step Up igen - svettigt och kul! Hade tänkt jag skulle springa när jag vaknar i eftermiddag men jisses vad det blåser!! Får väl bli spinning eller nåt annat som bränner ordentligt om jag ska lyckas med ett minus på fredag innan Dublin väntar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar