21 mars 2009

Let's step up!

Nyss hemkommen efter ett dubelpass på gymmet - tränade step up 2 (alltså lite mer avancerad än grund) för andra gången på säkert ett år - och varenda gång så kommer jag ihåg hur in i helskotta kul det är!!! Synd bara att minnet är så kort... att man inte släpar sig dit oftare! Det är bra musik, högt tempo, energi, pulsen rusar och svetten lackar men man har ändå ett leende på läpparna. Finns det någon bättre träning än en som framkallar detta egentligen?

Efter step-passet körde jag BodyPump och jäklar, jag är inte bra i ryggen alltså... trots 3 besök hos naprapat och 1350kr mindre i plånboken. Fan, rent ut sagt!!! Får söka mig till någon annan, blir mest irriterad på denna naprapat som inte ens gett mig ett svar på varför jag har ont och verkar dessutom inte ha ngn plan för behandlingen utan bara kör på, testar lite olika metoder som om det vore på random - trigger, massage, knak okej - sen ultraljud och elbehandling. Visst - men vad är orsaken bakom min smärta? Känns som det mest ska tjänas pengar och sånt retar mig till förbannelse. Nä, det får bli pojkvännens naprapat nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt, hoppas du får svar. Mitt problem är inte ryggraden utan musklerna runt omkring. Nu senast drabbades de av förkylning, tror vi, så nu är det bara att vänta på att de återhämtar sig. men jag är hoppfull =)

    SvaraRadera
  2. Du, jag vet att deras sätt att arbeta låter HELSKUMT och mumbojumbo, men jag vet så många som har botats HELT efter att de varit hos läkare, naprapater och nästan gett upp, men sedan gått till en osteopat. Kolla upp det. Vet ej om det finns i Malmö, men det finns en i Lund. Jag ska gå dit. Kan ju berätta för dig efteråt om det funkade. Jag har ju såna problem m min rygg (bäckenet, fogarna sedan graviditeten) att jag ibland inte ens kan ta mig upp ur sängen pga smärtorna. Så om JAG kan bli bra kan vem som helst bli botad :-)

    kram

    Anja

    SvaraRadera