18 mars 2009

Nä, skärpning nu...

Nä, det gick inge vidare att hålla det strikt igår... Jag av ju så hungrig när jag kom hem från stan så jag åt en scones innan middagen... Dumt. Vännen som hade tjejmiddag bjöd på supergod mat, kyckling med mozzarella och färsk pasta. Jag tog ganska normal o lagom portion och när andra tog om tackade jag nej. Bra. Efterrätt helt okej, någon "sockerkaka"-liknande citronkaka med varma hallon, helt ok ur viktväktarsynpunkt. Men... när jag kom hem vid midnatt va jag ju hungrig/sugen/krängig igen -så då delade jag o pojkvännen de två överblivna sconesen (där jag nog åt 1½) - vid midnatt!! Så jädra puckat. Och imorse - vågen ett kilo upp.

Men nu är jag tillbaka igen, känner jag. Inge mera hybris! Och maten hittills har varit bra - gröt till frukost, thaisoppa med räkor till lunch och nån frukt. Ska jobba i natt och är jag bara motiverad så brukar det gå riktigt bra då - håller mig till frukt o lite yoghurt under natten.


Nu är jag barnvakt åt en sjuklig liten 7-åring så jag får se om jag hinner med ett träningspass när hennes pappa kommit hem, innan jag ska jobba i natt. Jag borde nog iofs prioritera att sova en stund om jag ska orka natten... - eftersom min jäkla katt sitter o jamar från kl 6 på morgonen o gör så att jag inte kan sova. Ska sälja honom!! (Nä, det ska jag inte men jag blir gaaaaalen!!) Ja, det är Mars, men han är kastrerad och så här illa har det aldrig varit innan. Om han bara hade kunnat prata! Helst innan jag blivit fullkomligt skogstokig!

1 kommentar:

  1. Fin ny blogg!
    Fotsätter följa dej här!
    Jag har min vägning idag och det ska bli spännande!
    Jag längtar oxå efter ett av mina delmål, under 80-strecket. Men innan det har jag tänkt att "unna" mej är jag tagit bort 10 kilo, dit har jag 2-3 kilo kvar, får som sagt se vad vågen säger idag.
    Kram

    SvaraRadera