30 januari 2011

Det där tänket

Igår var det frossardag - eller mja, inte egentligen men definitivt sånt man inte ska äta som viktväktare. Som scones till frukost, semla till (lunch?) fika och hemmagjorda hamburgare till middag. Jag fick lite hybris av att jag ju går ner i vikt ändå, faktiskt promenerat en hel del denna veckan och ändå har så många points. Men när chokladet åkte fram på kvällen (gottegris-sambo) tog jag 2 rutor o tänkte sen näää, det är inte så gott att det är värt kalorierna. Så även om man flippar ut (tror iofs inte jag översteg mina points med jättemkt) så finns ändå tänket där, det är det som gör att man klarar hålla vikten sen, att det är en livstilsförändring och inte en diet. När jag var gravid hade jag lätt satt i mig halva det där chokladet (om jag hade hunnit innan sambon gjort det) bara för att det fanns - för att jag tillät mig precis allt (tack för det, 26kg!) men inte nu. Och det är så skönt =)

3 kommentarer:

  1. Duktiga du! choklad är en riktig utmaning för mig..
    Jag hade tänkt vara duktig jag också och jag var duktig med min points i fredags...
    Men igår och idag har det blivit värre...
    Men nya tag nästa vecka för mig!
    Kämpa på duktiga du!

    SvaraRadera
  2. Ja, man får ha en ätardag ibland.. Jag hade min igår..., hm... och idag... =/
    Men idag var John och handlade viktväktarmat för en hel vecka, känns så skönt nu vet vi vad
    vi ska äta den här veckan och då LÄR jag gå ner.. Imorrn ska jag till vv och väga mig, och jag är nästan 100 på att jag har gått upp! =(

    SvaraRadera
  3. Ja det finns ofta någon tanke runt allt man gör och då är frågan hur man skall tackla den tanken.

    SvaraRadera