11 januari 2011

Amningspoints...

Jag tjuvvägde mig idag. Ett syndrom jag lider av sedan länge. Jag kan omöjligt hålla mig till bara vägning hos viktväktarna på onsdagar. Och det visade 4 hekto minus. BARA!! Efter första veckan med VV brukar man gå ner 1-3 kilo (jo, jag har testat en himla massa gånger innan). Det känns som att jag äter för mycket, att det är därför minuset inte är större.

Eller så är det för att jag redan "skärpt mig" i en vecka innan jag började på VV och inte hetsätit allt gott jag kan komma på fram till invägningen (som man också brukar göra), för jag gick ju ner ett par kilo när jag bytte till mjölkfritt...

Det är dumt att börja snåla med pointsen nu egentligen. Idag skippade jag frukost (hade FULLT upp med annat) och hällde i mig lite jordgubbskräm från paketet bara. Sen hade jag mammafika hemma, bjöd på kanellängd och en massa uppskuren frukt. Jag åt en liiiiten bit kaka och sen frukt. Nu ikväll lagade sambon nyttig och SUPERsmarrig middag (recept HÄR) - så nu sitter jag här och har 26 points kvar. TJUGOSEX! Och glöm att jag trycker i mig alla dem nu, kvart över åtta på kvällen.

Mitt problem är att jag inte äter lunch. Jag sover/försöker sova med gnällig bebis långt in på förmiddagen och äter sen frukost, sen nån frukt på eftermiddagen innan sambon kommer hem och lagar middag. I helgen har vi ätit STOR frukost och STOR middag - så jag har ju kommit upp i pointsen då men det känns inte helt bra. Igår åt jag frukost, bjöds på lunch o åt sen middag och kom då upp i alla mina points - utan att trycka i mig skit för att komma upp i points - det är väl så jag borde göra?

Men frågan är - MÅSTE jag äta ALLA mina amningspoints eller kan jag köra på som om jag delammade? Det känns som att jag äter för mycket. Jag har läst om andra som minskat lite på pointsen... men har också läst om dem som äter alla pointsen och går ner i vikt.

Jag borde väl köra ett par veckor till innan jag utvärderar... Men jag märker ju redan (idag!) att jag börjar snåla med pointsen. Där kommer den ätstörda människan innuti mig fram. Dumt.

1 kommentar:

  1. svårt...har du pratat med någon på viktväktarna om det? det är nog det enda tipset jag har =O(
    sj har jag blivit inspirerad av dig och andra som jag läser, så igår sparka jag igång viktväkteriet jag med =O)
    fast jag kör budget och kör det gamla jag är van vid och inte behöver betala för;O)
    men idag höll jag mig iaf från att fuskväga mig...har tänkt försöka att bara väga mig en gång i veckan...
    Kämpa på, duktiga du! Och var inte för hård mot dig nu i början, det måste vara bra svårt när man dessutom har en liten att tänka på och inte bara sig själv =O)

    SvaraRadera