12 januari 2011

Startmått!

Här kommer dagens mått som jag räknar som startmåtten. Inom parentes är måtten när jag startade viktresan på 87kg i jan 09 samt lägstanoteringen när jag vägde 75kg vid midsommar 09.

Mått:
Byst: 103cm (99/91)
Under byst: 87cm (84/79)

Mage (under revben): 84cm (82/73,5)
Mage (över naveln): 100cm (inte mätt förut)
Mage/Lovehandles: 110cm (104/96)

Stuss: 119cm 103 (113/103)
Lår: 69cm (68/61)
Överarm: 32cm (31,5/29)
Vad: 42cm (43/39,5)

Ja, jag är lite större överallt. Såhär stor har jag ju aldrig varit och det har ju sin förklaring. Jag dör inte när jag ser mig i spegeln, det är lixom ok eftersom den här kroppen skapat det mest fantastiska i hela världen =)

Jag förväntar mig inte att nå ner till varken 75kg eller de måtten som visas här, de sista kilona jag tappade för att nå ner till 75 förrförra sommaren var inga hälsosamma kilon - det kan lätt stiga en åt huvudet det här med vågen...

Mitt mål denna gången är satt till 79, så länge jag är under 80 får jag vara nöjd - och det största målet är att försöka komma till rätta i min kropp, hitta balans mellan vikt och hälsa och inte överge det ena för det andra! Och såklart - komma i pre-preggo-garderoben igen =)


3 kommentarer:

  1. Det där sista var bra sagt. Att komma till rätta i sin kropp är viktigt och inte det allra lättaste. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. De sista raderna i detta inlägg är riktigt härliga att läsa, just att man letar efter en balans för att kropp och själ ska må bra -det är den bästa motivation och grund att ha!
    Du kommer att nå din målvikt, det är jag hundra på, nu gäller det bara att fortsätta vara så taggad som du är och kämpa på!
    Jag hejar på dig! =O)

    SvaraRadera
  3. HEJ! Vad roligt att du frågade hur det går med mitt nyttiga liv, känner mig inte alls pressad nu.. HAHA ;) Men det är bra det...

    Jag gick ju NER 3,6 kg innan jul och nu under jul har jag gått upp 3 kg. YES!

    I måndags började jag att äta nyttigt (läs sluta äta godis varje dag), har inte börjat räkna points än. Men är fortfarande månadsmedlem på vv och den 24:e får jag sällskap till vv av en kompis och hennes syster och mamma, så då ska jag komma igång på riktigt och det ska bli skönt att få åka dit med någon, har tidigare vägt mig ensam. Skulle gärna ha åkt och vägt mig redan den här veckan, men jag är så förbannat feg nu nu när det är halt ute (har 2 mil till närmsta möte). Vågar inte köra när de är halt och mörkt =/ Men som sagt den 24:e kör jag igång på riktigt OCH det blir riktigt seriöst då, för tjejjen jag ska gå med ska ner en del kg och SKA gifta sig till sommaren. Jag vill ner 20 kg tills dess.. Ojoj, hur ska de gå, haha!! Hur mkt vill du gå ner och har du någon "tidspress" på dig? Jag har ju bröllopet OCH så planerar vi att starta bebisverkstaden i höst igen så då vill jag ha gått ner mina 20... men sch.. de är ingenting vi skyltar me direkt ;) Grymt duktig är du iaf och vi LÄR ju följas åt nu och piska varandra, hehe... tack för att du frågade hur de gick me mitt nya liv ;) Hur går det med bebben då?

    SvaraRadera