04 januari 2011

Dagens...

...vikt var ett kilo mindre än igår - men jag åt som en kratta igår inte med vilje, hann bara inte) så jag tar och skriver in siffror efter morgondagens (kvällens) invägning hos Viktväktarna!

Jag ammar ju fortfarande, nästan helammar, kompletterar bara lite med ersättning ibland. På bvc idag ville de bjuda på choklad men när jag tackade nej pga att "nya sunda livet började igår" fick jag bannor - INTE banta när man ammar.

Nä, det är ju helt rätt - men det kan ju inte vara negativt att inte äta skräp, och på viktväktarna så får man ju fler points när man ammar, så det måste ju få vara ok!

Jag har ju uteslutet mjölk ur kosten i en vecka nu för att se om min lille knodds mage mår bättre (yey - kolik) men vi ser ingen jättestor skillnad så nu ska jag introducera det igen så smått. Det har ju inneburit att jag tackat nej till efterrätter, kakor, choklad och snabbmat - tjena, det gick ju jättebra och var en bra tjuvstart på nyttiga livet. Ska försöka att inte introducera choklad i mitt liv igen, iaf inte på daglig basis =)

5 kommentarer:

  1. Ett tips! Det räcker inte med en vecka för att kolla om det blir bättre utan mjölk. Ge det minst två veckor, helst tre eller mer! Heja heja =)

    SvaraRadera
  2. Jag har fått höra från alla (såväl lekmän som bvc, egenvårdsguiden etc) att det ska räcka med 3-5 dagar så jag ger mig nu...

    SvaraRadera
  3. http://www.meadjohnson.se/fraga-dietisten/10893/

    SvaraRadera
  4. Vilken märklig kommentar på bvc, jag menar ett sundare liv är väl inte lika med banta?
    Men de kanske blev oroliga.
    Jag tycker du var stark som sa nej till chokladen!
    och grattis till tjuvstart nedgången, du kommer säkert få bra resultat ikväll också, jag hejar på dig! =O)

    SvaraRadera
  5. Ja där ser man - detta; http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2122&del=5
    är dock den websida som alla bvc använder sig av och där, under rubriken "Komjölksfri kost" står det att man ser effekten redan efter 3-5 dagar. Kanske viktigare i "ditt" exempel att man kör längre eftersom barnet inte gick upp i vikt och kräktes en massa, så har ju inte vi det (tvärt om, han växer som en häst!) och vi såg ingen skillnad alls heller...

    SvaraRadera