03 januari 2010

O boy, det närmar sig...

Nä, superpepp är jag inte men jag SKA ta tag i det här imorgon, så är det bara.
Jag vill komma i mina kläder, vill vara snäll mot min kropp, leva länge och må bra helt enkelt!

Frågan är om jag ska väga mig imorgon... Kanske för att ha en startvikt? Eller om jag ska strunta i det och bara gå på måttband och känsla i kläder? Risken är att jag missbrukar vågjäkeln men samtidigt vill man ju mäta sina fram- och motgångar på nåt sätt...

Den där äckelkänslan som jag hade efter usa-resan är här igen - den man får när man under för lång tid ätit en sån himla massa skräp att matlusten typ stängs av och ersätts av ett "jag bryr mig inte, bara ge mig nåt som smakar okej som får magen att sluta kurra" och då äter man det första bästa skräp man kommer över vilket bara gör det hela till en ond cirkel. Så det ska bli ganska skönt att sluta äta skräp - men jag ser inte fram emot den där nojan/besattheten över mat som kommer med "bantning"... Hoppas jag slipper den eller att den inte styr mitt liv i alla fall. Varning att jag ska på bio på tisdag och redan oroar mig över hur jag ska göra med popcornen...

Jag är SÅ glad att ni fortfarande tittar in och läser trots att jag varit världs-sämst på att blogga sen oktober typ - jag har formaterat om datorn och lagt in er alla i favoritlistan igen, ett bra tecken på att man åtminstone är liiiite pepp!

Och ja, glömde berätta att jag är med i Cornelias "Rivstart" som pågår under 8 veckor. Man skulle säga hur mkt man hade som mål att gå ner under dessa veckor och jag vill ju eg inte fokusera på vågen - men men, jag sa 5kg så får det bli vad det blir med kilona - men att försöka hålla mig i skinnet i 8 veckor är en utmaning bara det =)

På tal om att hålla sig i skinnet...

4 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid väga dig för att ha en vikt. Låt säga att det nu skulle gå sådär ohyggligt bra (det kommer det att göra) då vill du ju veta hur mycket du vägde när du började. .-) Och så måste du ju veta hur mycket du gått ner så du kan berätta för mig till Rivstarten.
    Stor kram och massa pepp

    SvaraRadera
  2. jag tycker du har sunda mål, men på något sätt så de där "svävande"målen att man ska må bra, kunna ha kläder förbytts ju till vikten och ångest vid misslyckande...jag tror att det är att man vill så gärna, men önskar man kunde komma i form/ner i vikt automatiskt!
    Men nu, nu är 4:e januari här så let's go! =)
    du,vilken bild *skrattar*

    SvaraRadera
  3. Är också med i Cornelias rivstart, perfekt sätt att ta tag i det nya året tycker jag, lycka till ser fram emot att se hur det går för dig :)
    Peppkram

    SvaraRadera
  4. Haha, den där tjejen vill man inte se framifrån. :P
    Men försök att väga dig bara en gång i veckan så blir det inte lika mycket en besatthet. Eller kanske bara nu, om 4 veckor och sen om 8 veckor.
    Jag är också besatt av vågen. Jag väger mig minst 2 gånger per dag, vilket inte alls är bra. Det slår ner mig så otroligt mycket när jag ser att jag Inte har gått ner i vikt, trots att det kan ha tusen och en orsaker till varför det inte har hänt.

    SvaraRadera