10 januari 2010

Efter första veckan

Jag vägde mig i fredags, 81,8 = -0,4 vilket väl är bra för 5 dagar med halvt om halvt skärpning - åt inget onyttigt men nog för mycket ändå. I fredags lite choklad men sen igår blev det alldeles för mycket av det goda - först brunch och sen middag hos vänner med både efterrätt och godis... Jaja, jag ska väl erkänna att jag inte direkt har dåligt samvete eftersom jag inte är 100% på banan än, har inte hittat viktväktarmaterialet och inte gått med på nätet heller och inte tränat en sekund heller...

Det händer en massa annat runtomkring mig för tillfället så vikten har inte mitt fulla fokus i nuläget. Idag är det söndag - det kommer bli nåt gott till filmen ikväll, det känner jag på mig.

Men ja, jag ska skärpa mig imorgon igen, kanske gå med i vv på nätet och bestämma mig och köra hårt. Har dragit på mig en förkylning och ont i halsen så nån träning blir det inte. Men men, att skära ner på onyttigheterna och inte obsessa över vågen är två stora framsteg!!

Hälsade på vovven igår igen, om EN vecka flyttar han hem till oss! Längtar...

5 kommentarer:

  1. Annars är kaloriräkning enkelt. De flesta råvaror med mera står kalorierna per hundra gram. Ska man gå ner i vikt ska man ligga på ca 1400-1500 kcal. Körde vv förut för länge sedan men tyckte det var svårt att applicera på allt.

    SvaraRadera
  2. SÅ mysigt med lilla vovven! Förstår att ni längtar!

    Hoppas du (och jag) snart kommer upp på den omtalade banan...
    Och att allt annat "runt omkring" snart lugnar ner sig.
    Men GRATTIS till dina 4 hekto, det är inte illa pinkat o det är ju trots allt några hekto åt rätt håll! Tycker du ska vara nöjd! =)

    SvaraRadera
  3. Grattis till viktnedgången och vad kul med en liten fin vovve snart =)

    SvaraRadera
  4. Hej, jag läser din blogg varje dag. Du är är så mycket bättre inspirations källa än vad alla de där andra bloggarna va som jag halkade in på. Förstår ine hur jag lät de ske. Jag är smartare än så!

    Nu är jag bara så rädd. Känner mig ensamast i hela världen. Längtar tills jag får et bra förhlande till mat igen, och att jag kan umgås med mina vänner. För nu känns allt bara så främande och skrämmande. :(

    tack för kommentaren. Den värmde <3

    SvaraRadera