04 januari 2010

Here we go 2010!

Ja då var det dax! Måndagen den 4e januari 2010 och jag, lixom större delen av Sverige (kanske t.o.m hela västvärlden) tar beslutet att verkställa nyårslöftet, ändra sina vanor och påbörja ett sundare liv.

Jag beslöt mig för att väga mig idag. Och ja, över 80 är ju aldrig kul, men det var mindre än då jag kom hem från USA iaf. Här är ALLA de hemska siffrorna;

Startvikt 87,3kg. Midsommar -09 75kg. Efter sommaren 77 ca. Efter lång "jag skiter i allt"-depp-period och innan avresa till USA 81kg. När jag kom hem från resan 83,0.

Idag = 82,2 och BMI 24

Det innebär 7,2 jäkla kilo plus sen lägstanoteringen och det suger ju stenhårt. Känner mig som en misslyckad padda för att jag är en av de 90% som går upp allt igen (eller ja inte riktigt allt, va ju upp över 87 innan jag vände på det) men vad fan, om jag inte kan vara ärlig och erkänna att jag är mänsklig här på bloggen, bland alla er andra som kämpar lika hårt som jag, vart kan jag då göra det då?

Jag vet att jag bara struntade i det på slutet, det tog musten ur mig och då tappade jag all lust att fortsätta. Det är därför man ska göra livstilsförändingar, inte banta!! Och - när jag läst igenom gamla inlägg blir jag lite rädd för mig själv. För att nå 75 innan midsommar åt jag alldeles alldeles för lite!! Och jag mådde verkligen skräp. Näää, då är det verkligen inte värt det - då väger jag hellre över 80 och mår bra!

Så, livsstilsförändring, here we go!

6 kommentarer:

  1. Ett vitt blad. Nya tag. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. det är det där med skynda långsamt som är bästa metoden men man vill helst vara kaninen som är över linjen på en gång så att säga...
    hur lång är du?
    för enligt BMI så är du ju iaf normalviktig -alltid något!
    och du har ju som sagt inte gått upp allt igen, nya tag nu =)
    pepp o pepp!

    SvaraRadera
  3. Tänk inte på hur mycket du vill/bör gå ner. För mig så går det inte speciellt bra, kroppen vill inte alls släppa fettet och vågen står still, men jag försöker verkligen tänka positivt och inte ge upp. För varje dag jag räknar points och försöker hålla mig till dig så är det så mycket bättre än att skita i allt och gå upp i vikt.
    Kram Angel

    SvaraRadera
  4. Lycka till åt oss som kör hårt nu igen!
    2010 ska bli året då vi MÅR så bra!! Eller hur?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack gumman! Din kommentarer värmer alltid så!
    Nu kör vi! Nu är vi på banan igen!
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. HEJSAN! Din blogg inspirerar mig verkligen,
    har precis startat min egen hoppas du följer med den också? =) /Angelica


    http://apansvikt.blogg.se/?tmp=06041722

    SvaraRadera