11 januari 2010

För ett år sen...

En bra grej med Funbeat är att jag kan kolla kalendern över det gångna året och verkligen se berg och dalar i min ständigt pågående viktresa... För ett år sen vägde jag 3 kilo mer än jag gör nu - det kan man ju tycka är värdelöst egentligen (3kg på ett år...) men jag har inte "gått upp allt och lite till" som är så vanligt i alla fall.

Efter att ha startat på över 87kg hösten 08 vägde jag 81,8 (fredagens vikt - väger mig ENDAST en gång i veckan nu) i mitten på mars 09 (därefter gick det dock snabbt ner till 77-78 som jag höll länge med en snabb dipp ner på 75 för att jag typ åt nada!) Så jag vet att jag kan, när bara skärper mig!

Vad jag dock kan se som är mer upplyftande är att jag tränade 38% av alla dagar senaste året. Det tycker jag minsann är bra!

Totalt tid: 10966 min / 7d 14:45:30
Antal träningspass: 194
Antal dagar med träning: 142 (38% av alla dagar)


Så ja, nu ska jag bara bli av med halsondet och även om jag inte hittar motivation så får jag SLÄPA mig till gymmet så jag kan fortsätta på den vägen.

2 kommentarer:

  1. vad är funbeat för något? men 38% är en riktig bra siffra och tänk sen inte bara med träningen utan alla promenader som kommer bli när du får hem hunden också :)
    heja,heja!=)

    SvaraRadera
  2. fast jag tycker ändå sånt där är demprimerande, för även om man har gått ner, så har i alla fall jag vägt mindre förra året än vad jag gör nu. alltså lägstavikten får mig att vilja begå självmord typ om du fattar vad jag menar.

    SvaraRadera