06 januari 2010

3 dagar senare

Hur går det med min "rivstart"? Joo... det är väl inte så mycket till riv i starten än men den har påbörjats i alla fall! Jag kan inte räkna points för jag hittar inte mitt material och är lite rädd att allt åkt ut på sophögen. Men jag har iaf inte ätit något onyttigt och försökt använda de points-kunskaper jag har i bakhuvudet.

Jag åkte på en rejäl ekonomisk smäll igår - katten behövde dra ut 5½ tand (sövas, röntgas, opereras, sys) vilket kostade mig 6502 kronor och som inte går på försäkringen... Så, jag får se om jag går med i vv på nätet (som jag tänkt innan) eller om jag försöker köra på tills jag är på ekonomiska fötter igen. 6502 kronor är väl ok, det har man på sparkontot - men INTE när man precis varit på semester, när det precis varit jul OCH när vovven ska betalas (11 000kr) om 1½ vecka och det inte är lön förrän om 2½...

Igår hade vi biobiljetter (bokat sen tidigare) för att se Luftslottet som sprängdes, och efter käftsmällen på djursjukhuset poppade vi micro-popcorn som vi hade hemma och gjorde en flaska bubbelvatten och tog med oss - hahaha, rena fattigmans-bion. Men men, det innebar ju också att det inte blev nåt onyttigt - för popcornpåsen blev bara halvfull innan det slutade poppa så det blev typ 3 nävar var =) Det har blivit lite mycket kolhydrater och ingen träning (utöver en ganska långsam promenad idag) men men, jag har ingen brådska, jag har iaf slutat med onyttigheterna och det vet jag att min kropp mår bra av!

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får råd med VV online - klart du ska prova det nya!

    SvaraRadera
  2. man måste ju ha en startsträcka innan man kommer igång ;)
    tråkigt med den oväntade krach-caschen =(
    det finns en tjej som har en blogg där man kan hitta det mesta points grejorna.
    http://himmelohelvete.se/vikt/
    annars brukar det gå att googla deras recept och så, om det är ngt speciellt du vill ang. points så fråga mig gärna :)
    hej o hå, nu kämpar vi på =)

    SvaraRadera
  3. Stackars dej! Har jag förstått rätt...drog du ut fem tänder?
    Jag tycker det var kanon att ta med eget till bion, klockrent!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är aldrig kul med såna där ekonomiska smällar! Men man klarar sig alltid. :)
    Har hört av VV har börjat med ett nytt system som heter ProPoints som tydligen är mycket, mycket bättre än det tidigare. :)

    SvaraRadera
  5. Ahhhh....läser jag ordentligt så ser jag ju att det var katten!! Korkade jag!!
    Hoppas din rivstart går bra!

    SvaraRadera