13 januari 2010

Äh vaddå då?

Jahapp, hur går det? Nää jag skärper ju mig inte alls... Vem försöker jag lura? Ja okej, jag äter inga (nästan) onyttigheter i veckorna men det går man inte ner i vikt av. Inte när jag äter för stora portioner, inte begränsar kcal-intaget och sen unnar mig lite ändå på helgen. Och inte tränar alls.

Jaja, strunt samma, jag ÄR inte motiverad nu, så enkelt är det bara. Jag trivs ganska okej som det är och är inte stressad - jag kommer säkert vilja bli smalare till sommaren men då så tar jag väl tag i det senare framöver. Just nu längtar jag bara efter min lille vovve som flyttar hem till oss på måndag - yey!!! Och då kommer det inte finnas tid för träning. Bortförklaring, you bet! Men äh, jag är ju glad nuförtiden så det får vänta helt enkelt! Jag hänger kvar här ändå, tro inte ni slipper mig, och får inspiration av er =)

7 kommentarer:

  1. Det är svårt med motivation..
    Men så länge som du mår bra så spelar det ju inte ngn roll, DU bestämmer när det är dags =)
    Men jag tror du tolkar lite fel i att du inte kommer att ha tid för träning, jag tror du kommer få en topppenträning med den söta lilla vovven när den kommer hem, hundar och speciellt valpar har jag hört är underbart krävande :D

    SvaraRadera
  2. Fan, jag som gör mitt bästa för att motivera dig :P Vad är det för vovve ni ska köpa?

    SvaraRadera
  3. Vi är lite i samma läge tror jag. Det är svårt att tagga till nu! Det är kallt, mörkt, och man är bara trött.
    Men det vänder snart! :)

    SvaraRadera
  4. Här är en till som kämpar med toppar och dalar. Vad gör det att man inte äter godis om portionerna räcker för en hel familj? :) Jag satte inget nyårslöfte, men har ändå "börjat om" 10 ggr redan ;)
    Det kommer när allt annat passar, det är nåt om inre balans för att man ska lyckas!
    Hälsningar
    Malin

    SvaraRadera
  5. Hej Ija,
    ja det är inte alltid lätt att hålla uppe motivationen. Då ska man kanske ta lite time out och fokusera om istället. Vill du hänga kvar i Rivstart eller vill du att jag anser att du är passiv någon vecka. Jag frågar för jag vill inte tjata på dig om resultat om det inte känns motiverande, det kan bara få fel effekt. MEN, du är så hjärtligt välkommen att fortsätta vara med om du vill och känner att det är motiverande och peppande. Du kan kommentera hos mig eller maila mig på caramiamia@gmail.com om hur du vill göra. Stor kram och en hel massa pepp till dig

    SvaraRadera
  6. Huvudsaken du är nöjd och mår bra!!
    Vovve?!?! Liten valp eller?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vännen, jag vill inte att du ska se det som att jag tycker att du inte är någon bra deltagare i Rivstart. Det jag menade med min kommentar var bara att jag inte vill tjata på dig med en massa frågor om resultat om du inte är på G. Vet själv att det bara kan bli värre. Jag tycker att ditt förslag är kanon. Hör jag inget så ändrar jag inget på dig. Du kör när du hittar lusten och vi peppar dig såklart. Stor kram och en massa massa pepp till dig.

    SvaraRadera