27 november 2009

För stora jeans-förnekandet

Ja, det hjälpte ju föga att jag kom hem från semestern, jag är inge bättre på att blogga för det. För vad ska man skriva i sin bantningsblogg om man inte bantar? För det gör jag ju inte. Och jag har fortfarande inte vägt mig. Lever i sweet denial fortfarande, tror jag. Lever i de levis-jeans jag köpte på resan som jag visst råkade köpa i för stor storlek och som är sååå sköna att det ju inte spänner nånstans och då blir jag inte heller påmind om min nuvarande kroppsstorlek... Fast det är nog en bra grej ändå för att vara jag. Att inte vikt-noja för en gång skull!! Matlusten är fotfarande sisådär. Är inte sugen på nåt så jag äter halvbra-dåligt för att stoppa kurret. Får i mig en del havregrynsgröt med linfrön och det gillar ju magen i alla fall. Men det slinker ner en del pepparkakor, glass och choklad också =/

Dessutom jobbar jag som en dåre. Nä, jag är inte luspank efter semestern men vi köpte ju bil innan vi åkte där vi vill betala av lite på lånet och valpen vi tingat är nu född och ska betalas om 8 veckor - och mitt nya extraknäck varar bara fram till jul. Men där är jag också varenda vaken minut och som tur är så är det riktigt roligt =) Jag jobbar på Bluebox.se (kolla gärna in, där finns så himla mycket kul att ge bort i julklapp! Jag kommer väl spendera hela lönen hehe) och packar och skickar deras roliga grejer från deras fina lager, låter kanske inte så ball men jag tycker det är jättekul. Dessutom får jag röra på mig hela dagarna vilket ju är bra när det inte blir nån träning =/ Skulle börjat imorgon med ett kul step-pass tänkte jag - så är det inställt!

Men men, jaja, det kommer nog. Om inte förr så efter nyår när alla ska in och trängas på gymet igen och piska sig slank inför beach 2010.

Jag vaccinerade mig igår. Aj min arm idag. Men så länge jag bara får ont i armen så är det okej, bara jag inte blir sjuk, har inte riktigt tid mellan mina fyra jobb =)

Ni är så sjukt duktiga - jag är imponerad av hur disciplinerade ni kan vara och ja, snart... snaaaart har ni smittat av er på mig och då joinar jag er!

4 kommentarer:

  1. Tycker visst att du kan blogga utan att banta. Tänker att din blogg handlar om dina nyckelord i headern och utan vikthetsen så verkar du vara lite lyckligare. Sen tänker jag att ditt mål att väga 70 kg finns väl där även om du inte aktivt kämpar för det just nu? Du kan skriva om hur en bantare lever mellan bantarperioder - för vi hamnar nog alla i perioder då vi inte aktivt arbetar för att nå målvikten.

    SvaraRadera
  2. En valp! Det har jag missat, vad blir det för ras? :D

    SvaraRadera
  3. december månad är den som sliter mest på disciplinen tror jag, den plus semester och födelsedagar är stora skurkar!
    Ska kika in på bluebox nu (egentligen inte så bra, för jag är rätt duktig på att göra av med pengar!*S*)
    trevligt att läsa ett inlägg även om det inte har viktnedgången i fokus ;)
    hoppas på nya krafter snart för oss? =)

    SvaraRadera
  4. Det låter som en skön semester det där - och vilka fina bilder!

    När man är på semester tycker jag gott att man kan strunta i vikt-tankar... Utan njutning så tryter ju motivationen fort!

    Kika gärna in på min blogg om du vill, jag har också en viktblogg och kanske kan vi motivera varandra ;)

    SvaraRadera